Sosialistisk Venstreparti
Valgkampen 2021.
Å sanke stemmer i 2021 ble både spennende og lærerikt. Med mindre fysisk kontakt, og med mer fokus på det digitale, hjalp vi SV med å formidle sine to kjernesaker: Rettferdighet og klima.
Ideutvikling
Workshop
Digital mediestrategi
Det hele startet med en workshop for hele partiet, hvor politikk ble til kreative uttak. Blant lave skuldre og hundrevis av post-its dukket det opp masse friske idéer, isbading mot global oppvarming inkludert.
Derfra begynte arbeidet med å få på plass med utendørskampanjer, digitale annonser og innhold rundt de ulike kjernebudskapene.
I en valgkamp skjer det mye på kort tid. Det fikk vi kjent på da FRP publiserte en annonse som krevde et motsvar, og da den danske avisa Information ryddet forsiden for å heie frem et miljøvalg i Norge.
Forskjellsnorge - et politisk stigespill ble utgangspunktet for både helsides annonser i landets største aviser og betalt partnerskap på 730.no.
Vi satte også på capsen bak frem, og fikk lansert SV på tiktok. No cap.
Brunch har også stått for den digitale mediestrategien og annonsekjøp på sosiale medier, med til sammen over 23 millioner visninger.
Som resultat endte SV med å bli det politiske partiet som vokste mest på sosiale medier, og de gjorde sitt beste valg siden 2005.