SAIH

Deepfake-influencers

Desinformasjon, falske nyheter og manipulering av virkeligheten er enklere og mer utbredt enn noen gang. Selv om man kanskje skulle tro at de som vokser opp med internett fort gjennomskuer fake news, viser en undersøkelse fra Medietilsynet tvert i mot at unge (18-24) er de som sliter mest med å skille.

 

Konsept

Filmproduksjon

Sosiale medier

Digital Rådgivning

 

Sammen med studentorganisasjonen SAIH ville vi vise hvor «lett» det er å manipulere virkeligheten og samtidig minne unge om å «tenke & sjekke» før de «liker & deler».

Ved hjelp av en app til 500,- og en imitator deepfaket vi Jens, Jonas og Donald og brukte dem som influencere i kampanjen vår.

Har du et spennende prosjekt?

Ta kontakt ➞

Previous
Previous

SV: Sånn gjorde vi valgkampen 2021

Next
Next

Brunch: Snapp en leder.