CARE Norge
Vi ga gutter mensen med Care Norge.
Menstruasjon er en naturlig del av hverdagen til halve verdens befolkning, likevel er det mange blant den andre halvparten som vet lite om hva det vil si. Noe som igjen kan bidra til ytterligere stigmatisering.
Sosiale Medier
Influencer
PR/stunt
Mensensimulatoren debuterte med en egen, 10-minutters episode på Vareides egen Youtube-kanal, samt kortversjoner til Care sine egne kanaler. Tilsammen nådde første del av kampanjen over 400 000, og videoen til Dennis hadde gjennomsnittlig en seertid på hele 6 minutter (episoden varte i 10 min). Episoden ledet til nettstedet menssplaining.no hvor man kunne finne mer informasjon om mensen.
Etter lanseringen, har mensensimulatoren levd videre og nådd over 1 million mennesker. NRK Nyheter, VGTV, God Morgen Norge og musikkplattformen YLTV har alle testet den. I tillegg har den gitt grunnlag for oppslag i Nettavisen og VG.