Fremtind
HVORDAN KAN TEKNOLOGI FORSIKRE OSS MOT FREMTIDEN?
Konsept - Strategi - Film - Employer branding
Fremtidens forsikring handler ikke bare om å erstatte skader. Det handler også om å vite hvor det kan gå galt, forutse og forhindre at skader skjer. Brunch har fått i oppdrag av Fremtind å finne de rette folka for jobben.
Fremtind ble etablert etter at DNB og SpareBank 1 fusjonerte sine forsikringsselskap i 2019, og er i dag landets tredje største. Brunch har jobbet med Fremtind siden i fjor vinter. Da brukte lot vi blant annet AI lage en artikkel om hvordan det er å jobbe med AI, i Fremtind. Meget meta.
Nå har vi laget en litt mer tradisjonell filmkampanje. Som skal tiltrekke seg folk som vil jobbe med morgendagens forsikring - i dag.
For å levere på samfunnsoppdraget vårt, er vi avhengige av de beste hodene. Fremtind er fremdeles en relativt ukjent merkevare for folk flest. Derfor jobber vi aktivt med employer branding for å øke kjennskapen til oss som selskap, og vise at forsikring er en kjempespennende bransje som er langt fremme på teknologi og bærekraft, sier Kristin Vetleseter, direktør for kommunikasjon og merkevare i Fremtind.
Teknologi og kunstig intelligens spiller en stadig større rolle i å forebygge skader. I 2019 ble Fredrikstad rammet av styrtregn og gatene i byen ble forvandlet til elver. 50 mm regn på to timer resulterte i 2600 skader til en samlet kostnad på 375 millioner kroner. Hvert minutt med nedbør kostet altså over 3 millioner kroner. I etterkant av flommen gikk Fremtind sammen med teknologiselskapet 7Analytics om å utvikle et nytt produkt og en datamodell som vil fortelle hvor overvann tar veien, slik at de kan forebygge skader i femtiden.
Ved å ta utgangspunkt i slike historier fra virkeligheten kan vi vise at det er skikkelig spennende å jobbe med forsikring, sier Alexander Kielland Krag, sosiale medier-sjef i Fremtind.
Filmproduksjon: Fantefilm
Regi: André Koot
Innsikt, Strategi, Ide: Brunch Oslo
Brunch Oslo sto også for medieplassering på bla, Google, Youtube, Snapchat og Meta.
Kredits: